MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Opel Mokka 1.2 Turbo 100 KM vs Jeep Avenger 1.2 GSE T3 100 KM. Bratobójczy pojedynek?

Kamil Rogala
Tworzenie różnych modeli, które bazują na tych samych rozwiązaniach technicznych nie jest żadną nowością. Wielu producentów od lat stosuje tę metodę i w bardzo wielu przypadkach mieliśmy do czynienia z ciekawymi i zaskakująco różnymi autami. Podobnie jest z Oplem Mokka i Jeepem Avengerem. Ten sam silnik, ta sama baza, ale zupełnie inna charakterystyka. Poznajmy bliżej oba samochody.
Tworzenie różnych modeli, które bazują na tych samych rozwiązaniach technicznych nie jest żadną nowością. Wielu producentów od lat stosuje tę metodę i w bardzo wielu przypadkach mieliśmy do czynienia z ciekawymi i zaskakująco różnymi autami. Podobnie jest z Oplem Mokka i Jeepem Avengerem. Ten sam silnik, ta sama baza, ale zupełnie inna charakterystyka. Poznajmy bliżej oba samochody. Archiwum
Tworzenie różnych modeli, które bazują na tych samych rozwiązaniach technicznych nie jest żadną nowością. Wielu producentów od lat stosuje tę metodę i w bardzo wielu przypadkach mieliśmy do czynienia z ciekawymi i zaskakująco różnymi autami. Podobnie jest z Oplem Mokka i Jeepem Avengerem. Ten sam silnik, ta sama baza, ale zupełnie inna charakterystyka. Poznajmy bliżej oba samochody.

Spis treści

Opel Mokka vs Jeep Avenger. Nadwozie i wnętrze

Tworzenie różnych modeli, które bazują na tych samych rozwiązaniach technicznych nie jest żadną nowością. Wielu producentów od lat stosuje tę metodę
Tworzenie różnych modeli, które bazują na tych samych rozwiązaniach technicznych nie jest żadną nowością. Wielu producentów od lat stosuje tę metodę i w bardzo wielu przypadkach mieliśmy do czynienia z ciekawymi i zaskakująco różnymi autami. Podobnie jest z Oplem Mokka i Jeepem Avengerem. Ten sam silnik, ta sama baza, ale zupełnie inna charakterystyka. Poznajmy bliżej oba samochody. Archiwum

Niemiecka propozycja diametralnie różni się od amerykańskiego konkurenta. Oczywiście „amerykański” to określenie trochę na wyrost, bowiem auto zostało zaprojektowane w Europie z myślą właśnie o rynku Starego Kontynentu. Tak czy inaczej Opel Mokka stawia zdecydowanie na nowoczesny, stylowy wygląd, który ma prezentować się modnie i miejsko. Oczywiście, pierwszą częścią, którą zauważamy, jest panel Opel Vizor nadający samochodowi niepowtarzalny charakter. Z tyłu pojazdu zastosowano wąskie, wyraziste klosze lamp, które przypominają nieco te znane z wcześniejszych modeli Opla. Linia boczna jest niezwykle interesująca, obfitująca w liczne wyraziste wstawki z tworzywa sztucznego, które nadają samochodowi odrobiny surowego, terenowego wyglądu, zachowując jednocześnie sportowy charakter. Zwarta sylwetka i krótkie zwisy nadają crossoverowi Opla dynamiczny wygląd. Nawet w standardowej konfiguracji, z białym lakierem, czarnym dachem i czerwonymi akcentami, mała Mokka prezentuje się znakomicie.

Tworzenie różnych modeli, które bazują na tych samych rozwiązaniach technicznych nie jest żadną nowością. Wielu producentów od lat stosuje tę metodę
Tworzenie różnych modeli, które bazują na tych samych rozwiązaniach technicznych nie jest żadną nowością. Wielu producentów od lat stosuje tę metodę i w bardzo wielu przypadkach mieliśmy do czynienia z ciekawymi i zaskakująco różnymi autami. Podobnie jest z Oplem Mokka i Jeepem Avengerem. Ten sam silnik, ta sama baza, ale zupełnie inna charakterystyka. Poznajmy bliżej oba samochody. Archiwum

Wnętrze również jest całkiem ładne, nowoczesne, odważne, ale nie przesadzone. Projektanci zdołali połączyć nowoczesność i atrakcyjność z wygodną ergonomią. Duże i czytelne ekrany ułatwiają obsługę, zmiana podstawowych funkcji klimatyzacji czy nawiewów jest intuicyjna i szybka dzięki przyciskom i pokrętłom. W wielu wersjach obecne są liczne dodatki imitujące włókno węglowe, chociaż można też zauważyć nieco zbyt dużą ilość połyskującego plastiku. Jeśli chodzi o funkcjonalność i przestrzeń, to również nie ma powodów do narzekań. Bagażnik w standardowej konfiguracji oferuje pojemność 350 litrów, a po złożeniu oparć kanapy przestrzeń wzrasta do imponujących 1105 litrów. A jak prezentuje się bliski kuzyn Mokki – Avenger?

Tworzenie różnych modeli, które bazują na tych samych rozwiązaniach technicznych nie jest żadną nowością. Wielu producentów od lat stosuje tę metodę
Tworzenie różnych modeli, które bazują na tych samych rozwiązaniach technicznych nie jest żadną nowością. Wielu producentów od lat stosuje tę metodę i w bardzo wielu przypadkach mieliśmy do czynienia z ciekawymi i zaskakująco różnymi autami. Podobnie jest z Oplem Mokka i Jeepem Avengerem. Ten sam silnik, ta sama baza, ale zupełnie inna charakterystyka. Poznajmy bliżej oba samochody. Archiwum

Nowy Jeep Avenger prezentuje się niezwykle atrakcyjnie, a jego kompaktowe nadwozie zachowuje doskonałe proporcje. Krótkie zwisy, właściwa wysokość nadwozia nad ziemią (200 mm) oraz mocno podkreślone nadkola nadają mu muskularnego, dynamicznego charakteru, co jest typowe dla marki Jeep i w porównaniu do Mokki, tutaj mamy zdecydowanie surowszy charakter. Siedmiożebrowy grill, podwójne klosze lamp osadzone w matowej ramce, detale z tworzywa sztucznego oraz nadkola o kształcie trapezu to kolejne elementy, które dodają uroku temu modelowi i tworzą efektowny wygląd kompaktowej terenówki. A co znajdziemy we wnętrzu?

Tworzenie różnych modeli, które bazują na tych samych rozwiązaniach technicznych nie jest żadną nowością. Wielu producentów od lat stosuje tę metodę
Tworzenie różnych modeli, które bazują na tych samych rozwiązaniach technicznych nie jest żadną nowością. Wielu producentów od lat stosuje tę metodę i w bardzo wielu przypadkach mieliśmy do czynienia z ciekawymi i zaskakująco różnymi autami. Podobnie jest z Oplem Mokka i Jeepem Avengerem. Ten sam silnik, ta sama baza, ale zupełnie inna charakterystyka. Poznajmy bliżej oba samochody. Archiwum

Wnętrze Avengera zostało sprytnie zaprojektowane, łącząc najlepsze elementy projektów Compassa i Wranglera. Prosta, minimalistyczna konsola z przyciskami do sterowania głównymi funkcjami oraz duże ekrany - główny i wirtualne zegary - są intuicyjne i przyjazne w obsłudze. W bazowej wersji wirtualne zegary prezentują się na 7-calowym wyświetlaczu, jednak w pozostałych wariantach rozmiar ekranu przekracza 10 cali. Wnętrze Avengera obfituje również w liczne schowki. W przypadku wersji elektrycznej dostępna jest duża przestrzeń w centralnej części kabiny. Niestety w wersji z silnikiem benzynowym większość tego miejsca zajmuje skrzynia biegów. Niemniej jednak schowek na smartfona (z funkcją ładowania indukcyjnego) jest wyjątkowo pojemny i głęboki. Pojemność bagażnika wynosi 380 litrów. Podłogę można ułożyć w dwóch poziomach - wyższym, poświęcając część przestrzeni bagażnika, uzyskujemy płaską powierzchnię po złożeniu oparć, lub niższym, aby pomieścić więcej bagażu wraz z kompletem pasażerów. Maksymalna pojemność bagażnika to 1275 litrów.

Opel Mokka vs Jeep Avenger. Dane techniczne, osiągi i spalanie

Oba modele posiadają identyczną jednostkę napędową. Jest to silnik 1.2 (w przypadku modelu Mokka – Turbo, natomiast Avenger – GSE T3) o mocy 100 KM i momencie obrotowym 205 Nm. W obu przypadkach napęd przekazywany jest na przednią oś za pośrednictwem manualnej skrzyni 6-biegowej. To jedyna opcja dla obu modeli w tej wersji silnikowej, choć Mokka ma w opcji jeszcze silnik 1.2 Turbo o mocy 130 KM i z 8-biegowym automatem. Jeśli chodzi o osiągi, Mokka przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 188 km/h. Jeep Avenger rozpędza się do setki w tym samym czasie, choć prędkość maksymalna jest delikatnie niższa – 184 km/h. Identyczne jest również średnie spalanie, które wynosi 5,5 l/100 km.

Opel Mokka vs Jeep Avenger. Ceny i wyposażenie

Tworzenie różnych modeli, które bazują na tych samych rozwiązaniach technicznych nie jest żadną nowością. Wielu producentów od lat stosuje tę metodę
Tworzenie różnych modeli, które bazują na tych samych rozwiązaniach technicznych nie jest żadną nowością. Wielu producentów od lat stosuje tę metodę i w bardzo wielu przypadkach mieliśmy do czynienia z ciekawymi i zaskakująco różnymi autami. Podobnie jest z Oplem Mokka i Jeepem Avengerem. Ten sam silnik, ta sama baza, ale zupełnie inna charakterystyka. Poznajmy bliżej oba samochody. Archiwum

Do naszego zestawienia wybraliśmy bazowe wersje benzynowe (w przypadku Avengera – jedyną dostępną) w podstawowych wersjach wyposażenia. O ile Jeep Avenger minimalnie zatrzymuje się cenowo poniżej granicy psychologicznej 100 000 złotych, tak Opel Mokka ją nieco przekracza i kosztuje co najmniej 104 800 złotych. W tej wersji Opla Mokki o nazwie Edition otrzymamy:

  • układ rozpoznawania znaków drogowych;
  • tempomat z ogranicznikiem prędkości;
  • układ utrzymania w pasie ruchu;
  • dwa ekrany o przekątnej 7 cali;
  • manualną klimatyzację;
  • elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne;
  • światła przednie i tylne LED etc.
Tworzenie różnych modeli, które bazują na tych samych rozwiązaniach technicznych nie jest żadną nowością. Wielu producentów od lat stosuje tę metodę
Tworzenie różnych modeli, które bazują na tych samych rozwiązaniach technicznych nie jest żadną nowością. Wielu producentów od lat stosuje tę metodę i w bardzo wielu przypadkach mieliśmy do czynienia z ciekawymi i zaskakująco różnymi autami. Podobnie jest z Oplem Mokka i Jeepem Avengerem. Ten sam silnik, ta sama baza, ale zupełnie inna charakterystyka. Poznajmy bliżej oba samochody. Archiwum

Jeep Avenger w bazowej wersji (o nazwie Avenger) z opisywanym silnikiem kosztuje 99 900 złotych. Wyposażenie jest w zasadzie takie samo, ale Jeep nie posiada w tej wersji np. tylnych świateł LED, elektrycznych i podgrzewanych lusterek bocznych i kilku detali, które wymagają dopłaty lub zakupu wyższej wersji Longitude za 109 000 złotych. Jak widać niższa cena ma swoje usprawiedliwienie i jeśli wybór nie jest oczywisty i podyktowany np. sympatią do marki, warto dokładnie przestudiować cennik i wyposażenie standardowe obu modeli.

Opel Mokka vs Jeep Avenger. Podsumowanie

Oba modele – Mokka i Avenger – są niezwykle ciekawe i jeśli chodzi o ofertę cenową i wyposażenia, trudno znaleźć konkretne różnice. Avenger jest tańszy, ale ma kilka braków, których uzupełnienie wymaga dopłaty, a to z kolei może się skończyć wyższą cenę. Plusem jest oczywiście nieco ciekawszy wygląd, świeżość (model jest krócej na rynku) oraz fakt, że Jeep Avenger jest produkowany w Polsce.

Podstawowe dane techniczne obu modeli:

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 100 KM (MT6)

Jeep Avenger 1.2 GSE T3 100 KM (MT6)

Platforma

FCA CMP (EMP1)

FCA CMP (EMP1)

Euro NCAP

5/5

5/5

Wysokość (mm)

1531

1534

Rozstaw osi (mm)

2557

2557

Długość/szerokość (mm)

4151/1791

4084/1776

Pojemność bagażnika (l)

350/1105

380/1275

Cena (zł, brutto)

od 104 800

od 99 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

crossover/5

crossover/5

Liczba miejsc

5

5

Masa własna (kg)

1195

1187

Pojemność zbiornika paliwa (l)

44

44

Układ napędowy

spalinowy

spalinowy

Rodzaj paliwa

Benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

1199

1199

Liczba cylindrów

3

3

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

manualna, 6-stopniowa

manualna, 6-stopniowa

Osiągi

 

 

Moc (KM)

100

100

Moment obrotowy (Nm)

205

205

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,6

10,6

Prędkość maksymalna (km/h)

188

184

Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne

5,5 (WLTP)

5,5 (WLTP)

Emisja CO2 (g/km)

124

124

Wyposażenie seryjne wybranych wersji:

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 100 KM (MT6)

Jeep Avenger 1.2 GSE T3 100 KM (MT6)

Poduszki powietrzne

6

6

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/S

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr./podgrzewane

S/S

S/S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

-/S

-/S

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/-/S

S/-/S

S wyposażenie standardowe
O wyposażenie za dopłatą
-   wyposażenie niedostępne
*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych 

Nasza ocena: 

 

Opel Mokka 1.2 Turbo 100 KM (MT6)

Jeep Avenger 1.2 GSE T3 100 KM (MT6)

Przestronność wnętrza

*

*

Silnik

*

*

Osiągi

*

*

Podwozie


*

Poziom hałasu (odczuwalny)

*

*

Zużycie paliwa

*

*

Wyposażenie

*


Cena


Wynik końcowy

++++++ (6)

+++++++ (7)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie miasteczka ruchu drogowego w Radomsku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Opel Mokka 1.2 Turbo 100 KM vs Jeep Avenger 1.2 GSE T3 100 KM. Bratobójczy pojedynek? - Motofakty

Wróć na leba.naszemiasto.pl Nasze Miasto