Pomarańczowa sznurówka symbolem walki z hejtem. W sobotę finał w Jurczycach!

Akcja specjalna Orange
Materiały prasowe
Hejt jest zjawiskiem, którego doświadczyło na własnej skórze wielu użytkowników internetu. Osoby uznawane za źródło krzywdzących komentarzy – hejterzy – stanowią mniejszość, jednak są bardzo głośni. Fundacja Orange w swojej kampanii #jestnaswiecej uczy, jak przeciwdziałać temu zjawisku, a lokalne Pracownie Orange organizują happeningi i akcje, które mają pokazać, że internet może być po prostu lepszym miejscem. W jedną z lokalnych akcji włączyła się aktorka Ania Guzik.

– Hejt w internecie to dziś niestety powszechne zjawisko i nie tylko najmłodsi nie wiedzą, jak skutecznie sobie z nim poradzić. Negatywne komentarze i opinie mogą dotknąć każdego z nas, dlatego w ramach akcji #jestnaswiecej uświadamiamy o jego konsekwencjach i uczymy jak nie dopuścić do rozprzestrzeniania się tego zjawiska – mówi Anna Guzik, ambasadorka Pracowni Orange.
Pracownie Orange są zlokalizowane na terenie całej Polski. Fundacja Orange postawiła im nietypowe wyzwanie: opracować pomysł na happening lub akcję, który w kreatywny i angażujący sposób zwróci uwagę lokalnej społeczności na zjawisko hejtu i podejmie z nim walkę.
Wszystko z wykorzystaniem symbolu akcji – wielkiej pomarańczowej sznurówki, której ciężko nie zauważyć, gdy pojawi się ona w widocznym miejscu w niedużej miejscowości. W efekcie pojawiło się mnóstwo pomysłów, z których wyróżniono kilkanaście. Nagrodzone Przy wsparciu Fundacji Orange wcielą w życie swoje pomysły i zorganizują lokalne akcje dla mieszkańców miejscowości, w których funkcjonują.
Zwycięską lokalizację – Jurczyce w Małopolsce – już w sobotę 30 listopada odwiedzi Anna Guzik, ambasadorka Pracowni Orange. Realizacja pomysłów potrwa do połowy grudnia, kiedy to w całej Polsce okaże się, że #jestnaswiecej!

#jestnaswiecej

Kampania pod hasłem #jestnaswiecej zachęca nie tylko nastoletnich użytkowników internetu, ale także ich rodziców oraz nauczycieli do zabrania głosu i pokazania, że nie zgadzają się na hejt w sieci. Spotkał się z nim w sieci co trzeci nastolatek, jak wynika z badań EU Kids online 2018. Mimo takiej powszechności zjawiska, wciąż wiele osób wciąż nie wie, jak sobie z nim poradzić – i o tym właśnie uczy Fundacja Orange oraz Pracownie Orange z całej Polski. Placówki zachęcają mieszkańców swoich miejscowości do dołączenia do organizowanych wydarzeń i pokazania, że internet może być przyjaznym miejscem dla każdego z nas. Symbolem kampanii jest jedna pomarańczowa sznurówka, którą można dostać podczas lokalnych happeningów. Liderzy wykorzystują scenariusz zajęć przygotowany przez organizatorów i prowadzą z grupami młodzieży lekcje o hejcie, zachęcając młodych ludzi do założenia jednej pomarańczowej sznurówki oraz umieszczania w serwisach społecznościowych zdjęć z hasztagiem #jestnaswiecej.
Fundacja Orange od lat angażuje się w szereg działań związanych z edukacją cyfrową, bezpieczeństwem w sieci – szczególnie najmłodszych użytkowników, ucząc m.in. o zasadach korzystania z zasobów cyfrowych, ochrony prywatności czy właśnie reagowania na negatywne komentarze. Więcej informacji na ten temat znajduje się na specjalnej stronie www.jestnaswiecej.pl oraz na stronie www.fundacja.orange.pl.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Pomarańczowa sznurówka symbolem walki z hejtem. W sobotę finał w Jurczycach! - Nasze Miasto

Wróć na leba.naszemiasto.pl Nasze Miasto