Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Po naszej publikacji firma WEIP anuluje mandaty za bilety wykupione omyłkowo w innym parkomacie w Łebie

Robert Gębuś
Robert Gębuś
Firma WEIP, anulowała mandaty klientom parkingu w Łebie, którzy z powodu zepsutego parkomatu firmy przez pomyłkę wykupili bilet w urządzeniu strefy płatnego parkowania. Firma wyjaśnia, że wbrew sugestiom jednej z klientek, nie miała zamiaru wprowadzać parkujących w błąd.

Z powodu zepsutego parkometru część klientów parkingu, którego operatorem jest firma WEIP, za poleceniem automatycznej sekretarki skorzystała z najbliższego parkometru. Pani Dominika, która przyszła z tym problemem do nasze redakcji tłumaczyła, że nie było podanej dokładnej lokalizacji i przez pomyłkę wykupiła bilety w parkometrze miejskim strefy płatnego parkowania. Na parkometrze firmy WEIP i bilecie z SPP widniała taka sama lokalizacja: parkometrze Sosnowa. Ponieważ bilet nie był zakupiony w parkometrze firmy obsługującej parking, posypały się mandaty. Pani Dominika złożyła reklamację, ale została rozpatrzona negatywnie. Kobieta zasugerowała przy tym, że firma wprowadza klientów w błąd. Po tym jak opisaliśmy sytuację zareagowała firma WEIP. Anulowała mandaty osobom które wykupiły bilet w niewłaściwym parkomacie w czasie, kiedy parkometr firmy był zepsuty a osobom które już zapłaciły mandat, pieniądze zostały zwrócone. Firma WEIP przeprosiła też swoich klientów za tę sytuację. Prezes firmy WEIP przyznaje, że w dzień, kiedy doszło do awarii urządzenia, zdarzyły się pomyłki i klienci wykupowali bilety w niewłaściwym parkometrze, jednak stanowczo akcentuje, że firma nie chciała wprowadzić klientów w błąd.

-Na parkingu leśnym przy ul. Sosnowej postawiliśmy dwa nowoczesne urządzenia z dużymi dotykowymi wyświetlaczami zasilane z akumulatorów i doładowywane przez panele słoneczne. Ze względu na gorszą kondycję jednego z akumulatorów i małą ilość światła słonecznego padającego na panele fotowoltaiczne jeden z parkomatów przez kilka dni był rozładowany i wyłączony. Z racji, że rzeczywiście w tym miejscu parkomat na strefie miejskiej znajduje się w bliskiej odległości od naszego urządzenia doszło w tym czasie do kilku pomyłek kierowców, ale nie było w tym żadnej celowości. Łącznie zgłoszono nam w ciągu tych kilku dni 7 takich pomyłek

- informuje Mateusz Wiltos Prezes Zarządu WEIP sp. z o. o.

- Wobec tego postanowiliśmy uznać te reklamacje kierowców, którzy przedstawili nam ważny miejski bilet w czasie parkowania na naszym parkingu w tym okresie. Osobom, które uregulowały wezwanie do opłaty dodatkowej zwróciliśmy uregulowane opłaty. Oznakowanie przedmiotowego parkingu ani same urządzenia nie wprowadzają bezpośrednio w błąd i w danej sytuacji nie było żadnej celowości. Staramy się aby zasady korzystania z prowadzonych przez nas parkingów były jak najbardziej przejrzyste dla konsumentów. Obecnie zarządzamy kilkudziesięcioma parkingami w całej Polsce i zawsze mamy na względzie aby parkujący na nich kierowcy byli zadowoleni z naszej obsługi.

Na ulicy Sosnowej funkcjonują dwa parkingi: miejski i zarządzany przez WEIP. Prezes firmy akcentuje, że oba parkometry miejskie i WEIP się różnią.

- Przy ulicy Sosnowej w Łebie funkcjonują dwa parkingi. Pierwszy, wykostkowany, znajdujący się wzdłuż ulicy z wyznaczonymi miejscami parkingowymi i należący do miejskiej strefy płatnego parkowania. Drugi, leśny, bez utwardzonej drogi i bez wyznaczonych miejsc postojowych, zarządzany przez firmę WEIP. Teren ten jest również w ewidencji miasta ulicą Sosnową

- informuje Mateusz Wiltos.

- Parkingi posiadają inną nawierzchnię, inne godziny płatności, inne wysokości opłat, inne urządzenia do poboru opłat oraz inne oznakowanie. Przy wjeździe na parking leśny obsługiwany przez naszą firmę oznakowanie wskazuje, że jest on prowadzony przez firmę WEIP. Ten sam operator jest wskazany na dwóch parkometrach znajdujących się na tym parkingu. W przypadku niedziałającego parkomatu należy skorzystać z drugiego identycznego urządzenia, które znajduje się na tym samym parkingu. W celu uiszczenia opłaty za parkowanie można również skorzystać z aplikacji mobilnych mPay, Skycash, AnyPark lub ePark. Na wjeździe na parking znaki informują jaką nazwę parkingu należy wybrać w aplikacji. Parkometr znajdujący się przy wykostkowanym parkingu wzdłuż ulicy ma na winiecie informację, że jest on przeznaczony do opłat za parkowanie w miejskiej strefie płatnego parkowania. Kupując bilet na parking innego operatora nasza firma nie otrzymuje żadnej opłaty za usługę parkowania stąd jest to tożsame z brakiem biletu. W przypadku kontroli za brak biletu / nieważny bilet wystawiamy wezwanie do opłaty dodatkowej.

Prezes odpowiada także klientce, która poskarżyła się na zachowanie pracownika parkingu, który nie chciał się przedstawić i jej zdaniem, zachowywał się w sposób obcesowy.

-Kierowcy otrzymując wezwanie w różny sposób odnoszą się i zachowują wobec pracowników naszej firmy. Stąd nie wymagamy aby nasi pracownicy legitymowali się swoim imieniem i nazwiskiem przed każdym kierowcą. Jest to ich osobisty wybór i prawo. Kontrolerzy na parkingach są wyposażeni w firmowe identyfikatory.

- podkreśla Mateusz Wiltos.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Po naszej publikacji firma WEIP anuluje mandaty za bilety wykupione omyłkowo w innym parkomacie w Łebie - Lębork Nasze Miasto

Wróć na leba.naszemiasto.pl Nasze Miasto