Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

75-letnia lęborczanka przez tydzień była bez prądu. Po naszej interwencji Energa przeniosła jej licznik

Robert Gębuś
Robert Gębuś
75-letnia mieszkanka Lęborka została eksmitowana z mieszkania na Kossaka na ul. Bema w którym nie było prądu a Energa miała dwa tygodnie na przeniesienie licznika z jej poprzedniego miejsca zamieszkania. Po naszej interwencji sprawę załatwiono "od ręki".

75-letnia kobieta została eksmitowana z mieszkania przy ul. Kossaka do lokalu przy ul. Bema. Problem w tym, że konieczne było przeniesienie licznika przedpłatowego z poprzedniego mieszkania. Kobieta miała zakupioną energię na ok. 40 zł., ale na przeniesienie licznika Energa miała dwa tygodnie.

- Burmistrz nie zgodził się, żebym mieszkała na Kossaka do czasu przeniesienia licznika

- mówi pani Teresa (nazw. do wiad. ed.).

- Tłumaczył, że do czasu przeniesienia licznika muszę sobie jakoś radzić i podpowiedział, żeby podłączyć się pod kogoś z sąsiadów.

Kobieta przez tydzień pozostawała bez prądu.

Burmistrz Witold Namyślak wyjaśnia, że kobieta miała czas, żeby zgłosić przeniesienie licznika, ale tego nie zrobiła. Tłumaczy też, że nie mógł przesunąć eksmisji.

- Pani miała tę informację od dawna. Mogła przenieść licznik przed planowanym terminem eksmisji. Wiedziała, że trzeba zgłosić przeniesienie licznika ale tego nie zrobiła. Komornik był umówiony na konkretny dzień, zamówił transport. Przesunięcie eksmisji wiązałaby się z tym, że miasto musiałoby podwójnie zapłacić koszty komornicze

- mówi Witold Namyślak i dodaje:

.- Poradziłem, że może do czasu przeniesienia licznika dogadać się z sąsiadką, zapłacić jakaś niewielką sumę i tymczasowo od niej ten prąd przedłużaczem "pociągnąć". Tam mieszkają życzliwi ludzie. Ale nie było z jej strony zainteresowania.

Zainteresowanie za to było ze strony Energi, którą powiadomiliśmy o problemie pani Teresy. Operator wyjaśnił, że były problemy techniczne. Licznik próbowano przenieść wcześniej, ale sprawa się przeciągnęła w związku z niewłaściwym zabezpieczaniem przelicznikowym. Kiedy naświetliliśmy sytuację, elektrycy się "sprężyli". Po naszej interwencji już następnego dnia rano 75-latka miała przeniesiony licznik i podłączony prąd

.- Tego typu sytuacje to sytuacje wyjątkowe, podchodzimy do nich ze zrozumieniem. Licznik został zamontowany

- informuje Katarzyna Dziadul, z Biura Prasowego Energa SA.

- Niewykorzystane kWh zostaną zwrócone w postaci faktury korygującej. Klientka będzie mogła dokonać zwrotu nadpłaty.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: 75-letnia lęborczanka przez tydzień była bez prądu. Po naszej interwencji Energa przeniosła jej licznik - Lębork Nasze Miasto

Wróć na leba.naszemiasto.pl Nasze Miasto